Coaching bij Angst, Stress & Paniek

Bij acute stress, angst en paniek kan je simpelweg het beste rustig ademen, licht bewegen, proberen met iemand te praten en zorgen dat je weer “in de wereld bent”, oftewel; aarden en contact maken met de dingen om je heen. “Even landen” kan al wonderen doen. Vervolgens laat je de stress, angst of paniek gewoon zijn, terwijl je zelf op rust focust. Hiermee duw je de stress, angst of paniek niet meer weg middels het onderdrukken van je gevoelens of door eindeloos te puzzelen en te peinzen. Je laat daarentegen je geest tot rust komen terwijl je lichaam de stress op natuurlijke wijze afvloeit. Hiermee leer je op een natuurlijke en gezonde manier omgaan met paniek-, angst- of stress-reacties.

Als je eenmaal met de angst, stress en paniek om weet te gaan, kunnen we op zoek gaan naar de oorzaken en triggers ervan. Wat maakt jou bang? Wanneer schiet je in de stress? Hoe werkt dit? Als de inzichten wat duidelijker worden, kan je hier goed op inspelen in je leven.

Coaching & Contact

Voor coaching bij angst, stress en paniek kan je appen of een mail sturen naar maartenamesz@gmail.com. We maken vervolgens een belafspraak. Het eerste gesprek is slechts 15 euro! Ook kunnen we ook een wandelcoachingsessie doen in de duinen bij Haarlem. Het wandelen in de natuur werkt stressverlagend.

App Maarten voor Info

Tarieven

Telefonische coaching:
-Even kort bellen? Speciaal tarief voor 20 a 30 minuten bellen (kan al wonderen doen) voor 27,50 euro inclusief btw.
-Gratis Intake via app of mail
-Eerste gesprek 15 euro inclusief btw
-49 euro inclusief btw per gesprek van 1 a 1,5 uur.
-Maandkaart: 165 euro per maand inclusief btw (41,25 euro per gesprek). Zie maandkaart hieronder.

Wandelcoaching Haarlem
-Gratis intake via app of mail
-59 euro inclusief btw per wandeling
-Bring a friend & split de kosten. 29,50 euro pp inclusief btw.
-Kleine groepjes tot 5 personen. 25 euro pp inclusief btw.

Maandkaart

Als je iedere week wil bellen kan je ook een maandkaart nemen voor 165 euro inclusief btw. Hiermee kan je dan 4 keer bellen in die maand. Dat komt neer op 41,25 per gesprek inclusief btw. Als je in die maand nog vaker wil bellen dan 4 keer, dan kost ieder extra gesprek ook slechts 41,25 euro inclusief btw. Red je het een keertje niet en kom je maar op 3x bellen per maand, dan stort ik de 41,25 van het vierde gesprek terug. De maandkaart moet je vooraf aanschaffen en gaat in bij je eerste gesprek. Als je dus bijvoorbeeld op 12 maart de eerste keer belt, dan kan je vier keer bellen tot 12 april.

Online Cursus “Omgaan met angst, stress en paniek”.

Doe hier de online cursus “Omgaan met angst, stress en paniek”. In deel 1 leren we een makkelijk te onthouden algemene basisformule die ons altijd door de angst, stress en paniek heen helpt. Vervolgens duiken we in deel 2 dieper in op deze formule, en leren we o.a. middels oefeningen wat we kunnen doen bij angst, stress en paniek. Tot slot gaan we in deel 3 leren hoe we onze eigen formule kunnen maken. Iedereen heeft namelijk een eigen stijl en vindt veiligheid op een eigen manier. Dit leer je dus zelf in te vullen aan de hand van de basisformule.

Als je last hebt van (ernstige) lichamelijke en/of psychische klachten, raadpleeg dan eerst je huisarts voor dat je deze cursus doet. Het volgen van deze cursus is op eigen risico. Lees ook eerst de Algemene voorwaarden, Disclaimer en Waarschuwing voor je deze cursus doet.

85 dingen die je kunt doen bij angst, stress en paniek

Er zijn vele manieren om met angst, stress en paniek om te gaan. Ieder mens heeft z’n eigen voorkeuren, strategie├źn en inzichten hierin. Speciaal hierom heb ik een lijst samengesteld van 85 dingen die je kunt doen bij angst, stress en paniek. Je kunt hieruit kiezen wat jou het meest aanspreekt en zo je eigen persoonlijke lijst samenstellen.

Stress & Wandelcoaching

Wandelcoaching is erg goed bij stress en angst. Bij paniek kan je beter thuis zijn, in een vertrouwde omgeving. In een wandelcoachingsessie combineer je het ademen, bewegen, het praten, het zijn en het voelen in een natuurlijke omgeving. Dit werkt stress-verlagend en maakt angst probleemloos. Het lieflijke landschap werkt erg goed omdat het een rustige en veilige omgeving biedt. De openheid maakt dat je kalmeert. De omgeving vertelt je namelijk dat er niets aan de hand is. Zo wordt ook extra duidelijk wat je voelt en ervaart waardoor je makkelijker inzicht krijgt in wat er precies aan de hand is.

Levensstress

Als je permanent teveel stress in je leven ervaart, is het belangrijk om zowel de stressniveau’s te leren verlagen, als op zoek te gaan naar hoe je het leven zo kunt inrichten dat je minder stress ervaart. Deze twee zaken gaan hand in hand.

Op het moment dat je stress ervaart, kan je veel informatie verkrijgen over wat het is dat je stress geeft. Is het iets uit het verleden? Of heb je bepaalde idee├źn die te weinig flexibel zijn? Heb je hoge standaarden? Doe je simpelweg teveel? Neem je te weinig rust? Mag je niet falen? Of ben je te voorzichtig? Stel je jezelf wellicht te klein op in het leven? Mag je niet al teveel opkomen voor jezelf? Er zijn tal van vragen die gerelateerd zijn aan jouw persoonlijkheid en karakter. Het kan erg heilzaam zijn inzicht hierin te verkrijgen zodat je niet telkens hetzelfde blijft doen, zeker als het niet nodig is.

De antwoorden en inzichten rondom stress-vragen zijn soms voor de hand liggend maar soms ook erg moeilijk te vinden. Het uitzoeken hiervan met een ander kan erg goed werken. Dit kan met een partner, vrienden of met een coach bijvoorbeeld. Belangrijk is echter dat iemand helpt bij het uitpluizen van wat jij ervaart, niet van wat wellicht het geval kan zijn. Dat laatste geeft namelijk alleen maar extra nieuwe stressbeelden terwijl het eerste je juist verder helpt met contact maken zodat de spanning zijn gezicht mag laten zien en mag afvloeien.

De ene persoon is meer gestrest dan de ander. Puur omdat je snel veel stress ervaart, wil niet zeggen dat je een probleem hebt. Soms is het probleem juist dat je denkt er van af te moeten, waarmee je deels ook van jezelf af wil. Dit inzicht kan op zichzelf al bevrijdend zijn. Ook hiervoor is het leren omgaan met stress erg nuttig. Je maakt in dit geval puur contact met de stress om het te accepteren als fenomeen. Het hoort bij jou en bij het leven. Zeker bij hoog-gevoelige mensen kan dit het geval zijn. Ook dit is iets wat je kunt achterhalen in gesprek.